









LAPP HELIX® Type 2 ladekabler forbinder elbilen med ladestationen eller vægboksen - til ukompliceret opladning derhjemme eller på farten.
Opladningsprocessen starter og slutter automatisk gennem den indbyggede elektronik.
LAPP ladekabler er velegnede til plug-in hybrid (PHEV) og batteri elektriske køretøjer (BEV).
Patenteret, selvtilbagetrækkende kabel, der takket være sin formhukommelse trækker sig sammen i en snegleform efter brug og hurtigt kan gemmes væk.
LAPP opladningskabel til elbiler passer til alle køretøjer med en type 2 stik og er egnet for dem, der vil oplade ved brug af en offentlig oplader eller deres egen vægboks derhjemme med type 2 stik, dvs. såkaldt tilstand 3 opladning. Opladningseffekt er op til 22 kW.
Olieafvisende og langsgående vandtæt EV-ladekabel med høj fugtbeskyttelse i henhold til beskyttelsesklasse IP55.
Mode 3 ladekabel fremstillet i henhold til gyldige IEC og EN standarder, kompatibelt med europæiske køretøjer og ladestationer samt med CCS tilslutninger.
Funktioner:
- Formhukommelse takket være HELIX®-kabel
- Solidt gummieret
- Ergonomisk håndtagsdesign
- Beskyttelseshætte til TYPE 2-kobling (bilsiden)
- VDE-certificeret
- Sølvbelagt
- Korrosionsbestandige stikkontakter
Teknisk info:
- Tilslutning 1: Type 2 (han)
- Forbindelse 2: Type 2 (hun)
- Ladeeffekt op til: 22 kW
- Ladetilstand: Mode 3
- Nominel spænding: 440V (AC)
- Maksimal strømbærende kapacitet: 32A
- Antal faser: 3
- Kabellængde: 5 meter
- Kabeltype: HELIX® kabel
- Indvendig leder, kernetværsnit: 6 mm²
- Beskyttelse: IP55
- Farve: Sort
- Driftstemperatur: -40°C til + 50°C
- Vægt: 3172 g
Sikkerhedsstyrelsen i Danmark, Elsäkerhetsverket i Sverige, DSB i Norge, Tukes i Finland, fraråder alle regelmæssige opladninger ved brug af almindelige vægstikkontakter og parkeringsvarmere. Bemærk: Nogle lokale afvigelser kan forekommer.
De generelle anbefalinger er dog følgende:
• Gamle eller fejlagtige koblinger og kabelgrene i ejendommen kan forårsage høje belastninger og dette kan føre til brand. Derfor er det vigtigt, at en elektrisk installationsvirksomhed kontrollerer den elektriske installation.
• Almindelige vægstikkontakter og parkeringsvarmere (Schuko) er ikke lavet til opladning af elbiler og kan ikke tåle den høje spænding.